במלאת השלושים: אשדוד הוקירה את הרב שהקים עולה של תורה

    נתי קאליש No Comments on במלאת השלושים: אשדוד הוקירה את הרב שהקים עולה של תורה

    אדמור"ים, רבנים ואחמ"ים השתתפו בעצרת השלושים לרבי רפאל שטרית זצ"ל, מוותיקי העיר אשדוד שהלך לעולמו בגיל 97 | גלריה

    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם כלות השלושים, קהל המונים ובמעמד אדמור"ים, רבנים, ואישי ציבור דגולים הגיעו להשתתף בעצרת מספד והתעוררות לזכרו של האדם היקר מוותיקי עירנו רבי רפאל שטרית זצ"ל נשיא מוסדות "אוצרות הגדולים" ומקים בית הכנסת "שמחת רפאל" שזכה להכניס "ספרי תורה" רבים בחייו להיכלי בתי המדרש, הדרשות התקיימו במוסדות שזכה להקים המנוח ז"ל.

    לאחר תפילת מנחה ערכו את האשכבה לזכרו ולע"נ. לאחר מכן פתח את העצרת בדברים דברים נרגשים בן המנוח זצ"ל הגאון הגדול רבי שמואל שטרית רב ק"ק ונשיא מכון "שרפי קודש" וראש ממלכת התורה "אוצרות הגדולים" שתיאר את הזכויות הרבות שהיו לאביו זצ"ל במשך השנים שהכל עשה למען ה' יתברך ולא חיפש להתגדל לעצמו שום דבר, כל מי שהכיר אותו ראה את חיי הפשטות והצניעות שהיה חי כל ימי חייו. תיאר את השבת האחרונה עד לרגע שבו נסתלק בשעת רעווא דרעוין שלב אחר שלב כשהוא רואה את הצדיקים ואומר את שמותיהם עד שנסתלק מן העולם למגינת כולנו.

    אחריו נשאו דברים: הרה"ג רבי משה אמסלם אב"ד אשדוד, הרה"ג רבי דוד ברדוגו אב"ד ירושלים, הרה"ג רבי יעקב אמסלםראש ישיבת "נחלת ישראל", הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו המרא דאתרא של אשדוד וקרית מלאכי, הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא רו"מ "תורה לשמה" ורבה של הסיטי, הרה"ג רבי אליהו קרמילובסקי ראש ישיבת "נחלת אברהם", הרב עובדיה דהן הי"ו יו"ר המועצה הדתית אשדוד.

    צילום: שי ליאל

    הרבנים נשאו דברי תורה והתעוררות כשהם מקשרים את הדברים בדמותו הטמירה של המנוח זצ"ל כשהם מתארים כמה היה אוהב תורה ולומדיה, על מסירות הנפש שלו לתפילות ולעבודת ד', על מידת הצניעות והשתיקה שהיתה לו ועל מידת הנתינה בצדקה וחסד שהייתה לו כל ימי חייו. על הזכות הגדולה שבחייו זכה להכניס ספרי תורה רבים להיכלי בתי המדרש בארץ. הרבנים הזכירו את הגמ' במסכת שבת: "אחים בהספידא, דהתם קאימנא", קראו לציבור להתעורר מהסתלקותו של אדם כזה שעבד את קונו ביושר ובתמימות כל ימי חייו, בעת ההספד זה הזמן להתעורר ולקחת מדרכי ומפרי מעלליו שניקח לעצמנו חיזוק מהנהגותיו בעבודת ' ממעשי הצדקה והחסד, הצניעו והפשטות שנהג כל ימי חייו.

    עוד נטלו חלק במעמד: מזכה הרבים הרב ניסים אלחרר, הרה"ג רבי עמרם קסטיאל רבה של 'טולוז' בצרפת, הרה"צ רבי שלמה למברגר רב ואב"ד מאקאווא אשדוד, הרה"ג ר' יעקב כהן ראש ישיבת "תורה אור", הרה"ג ר' מאיר ישראל נהון מרבני המועצה הדתית ועוד. במהלך סעודת המצוה הוחלט ע"י בנו הגר"ש שטרית מקים ומייסד מכון "סוד שיח שרפי קודש" – המרכז העולמי להפצת המשנה, המוציאים לאור את המשניות המבוארות בביאור מקיף ויחודי, שמעתה יוקדש פעילות המכון לע"נ המנוח הרב רפאל שטרית זצ"ל.

    לאחר תפילת ערבית, הציבור השתתף בסעודת מצוה מכובדת באוהל ענק שהוקם לכבוד המעמד ברחבה הגדולה האחורית של בית המדרש, שם נשא דברים המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שחתם את מסכת הדרשות.

     



    0 תגובות